WITAMY NA OFICJALNEJ STRONIE

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 IM. MARII KONOPNICKIEJ W KROŚNIE

godlo-polski

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „NIEZWYKŁY ŚWIAT CHEMII”

“Niezwykły świat chemii”  to innowacja pedagogiczna w klasach VII – VIII, która pozwoliła uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy chemicznej poprzez różnorodne eksperymenty!

Innowacja pedagogiczna pozwoliła uczniom lepiej zrozumieć zjawiska i reakcje chemiczne, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym. Uczniowie mogli rozbudzić w sobie dociekliwość poszukiwania rozwiązań problemów badawczych. Była to takze okazja do utrwalenia zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności.

Wprowadzenie innowacji pozwoliło wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów, którzy wykazują ogromne zainteresowanie zajęciami laboratoryjnymi z chemii.

Pozostaje zatem powiedzieć: „Do zobaczenia w przyszłym roku szkolnym!”

Magdalena Misztal

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "Artyści są wśród nas"

Malowanie dłoni

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "eMOCje - moja MOC"

Dobiegają końca nasze emocjonujące zajęcia prowadzone w ramach innowacji pedagogicznej „eMOCje – moja MOC”. Od początku marca chętni uczniowie klasy II oraz III raz w tygodniu spotykali się z psychologiem szkolnym, by wspólnie podróżować po świecie emocji. Był czas na radość, smutek, złość, czy strach – dosłownie i w przenośni 😉 Próbowaliśmy rozpoznawać i różnicować emocje, dzielić się nimi z grupą oraz konstruktywnie je wyrażać. Każdy znalazł swój sposób. Dla jednych była to bardziej praca twórcza (wycinaliśmy, malowaliśmy, wyklejaliśmy) – powstały zegary emocji, wybuchające wulkany złości, „uczuciowe” kamenie, czy pudełka strachów. Innym bardziej odpowiadało wyrażanie siebie poprzez ruch, tu wśród wszystkich aktywności najpopularniejszy okazał się taniec . Dokonaliśmy też kilku ciekawych odkryć, m.in.:

• Emocje to odczucia wewnątrz ciała i sygnały, które widać na zewnątrz🧐;

• Wszystkie (!) emocje są przydatne – pomagają nam zareagować adekwatnie do sytuacji 👍;

• Złość nie jest zła (to odkrycie było dla niektórych nie lada zdziwieniem), tylko trzeba nauczyć się ją wyrażać w taki sposób, by nie krzywdzić siebie ani innych🤔;

• Emocje są uniwersalne – odczuwają je wszyscy niezależnie od wieku, pochodzenia, czy koloru skóry👶👧👦👩‍🦳;

• Nasi domowi pupile🐕🐕‍🦺🐈 też odczuwają emocje 😁;

• Emocje mijają – średni czas ich trwania to ok. 90 sekund (ale oczywiście mogą trwać dłużej)⌚️;

• Możemy odczuwać kilka różnych emocji w tym samym czasie🙂🤪😔;

• Stłumione emocje zawsze prędzej, czy później dadzą o sobie znać🤯;

• Jeśli ktoś wysłucha nas z empatią, to łatwiej się od nich uwolnić👂. Dziękuję wszystkim uczniom, którzy tak chętnie odkrywali MOC eMOCji 😊!

Sylwia Szczyrska – Płatek

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "BIOLOGIA JEST COOL"

Jak zbudowany jest układ pokarmowy?
Ile metrów ma jelito cienkie?
Jak duży jest żołądek?
🤔
W ramach innowacji pedagogicznej „Biologia jest cool” uczniowie klasy 7 zgłębiali tajniki budowy układu pokarmowego – w praktyce! Na lekcji biologii konstruowali modele przewodu pokarmowego wraz z towarzyszącymi mu gruczołami trawiennymi. Użyte materiały, sposób ich połączenia, dokładny opis oraz zaangażowanie uczniów podczas pracy przyniosły wspaniałe efekty!
Modelowanie to aktywizująca metoda pracy pozwalająca na wykorzystywanie w praktyce wiadomości i umiejętności nabytych na lekcjach oraz lepsze zrozumienie procesów i mechanizmów związanych z różnymi strukturami biologicznymi.
M. Misztal

INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z ELEMENTAMI ROBOTYKI

„Budowa i programowanie interaktywnych, zmotoryzowanych robotów-modele Lego”

 Niniejsza innowacja prowadzona jest od 2018/2019 roku.

Główną przyczyną opracowania tych działań była potrzeba rozwijania pasji i zainteresowań ucznia. Innowacja ma na celu pobudzenie wyobraźni i kreatywności chłopca. Ma ona także ćwiczyć logiczne myślenie, zachęcać i motywować ucznia do działania oraz ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową.

Na zajęciach wykorzystujemy:

– Lego Wedo 2.0;

– Lego Boost;

– Laboratorium Kodowania- Robo Maker;

– instrukcje budowy robotów;

– Lego Mindstorms.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA "USPRAWNIANIE PRZEZ DZIAŁANIE"

W naszej szkole od 2019 roku prowadzona jest innowacja: „Usprawnianie przez działanie”, na której m.in. wspomagamy rozwój uczniów, rozwijamy wrażliwość artystyczną, budujemy poczucie własnej wartości oraz usprawniamy motorykę małą. W tym roku szkolnym w ramach zajęć plastycznych bierzemy udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym: Kreatywne Prace Plastyczne.
Praca wykonana za pomocą patyczków higienicznych oraz farb plakatowych przez uczniów II i III klasy.

Wioleta Gomułka

Skip to content