INNOWACJA PEDAGOGICZNA „EUROPA I JA - NIEMCY”
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie w świetlicy realizują innowację „Europa i ja – Niemcy”, który został napisany w oparciu o Ogólnopolski Projekt Edukacyjny EUROPA I JA. Innowacja zakłada, iż uczniowie zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania dotyczące Europy oraz nauczą się nowych treści o Niemczech. Od października do maja uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej w poniedziałek 12.30- 13.30 będą wykonywać zadania dotyczące wybranego kraju.
Poznamy:
symbole narodowe wybranego kraju,
bajkę, słuchowisko lub film z wybranego kraju,
stworzymy słownik obrazkowy,
ciekawe miejsca w Niemczech,
zwierzęta oraz rośliny występujące w danym kraju,
kuchnię -tradycyjne potrawy,
muzykę,
zabawy, które uwielbiają dzieci niemieckie,
nauczymy się liczyć do 10 po niemiecku,
znanych ludzi,
prześlemy pocztówkę ze swojego regionu do organizatora.
Wioleta Gomułka
Mariusz Zajdel
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „mp3 – szkolne radio, czyli gracja w artykulacji”
Adresatami innowacji są uczniowie klas I – VIII, zajęcia innowacyjne odbywają się w formie zajęć dodatkowych i edukacyjnych. Celem jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem szkolnego radia oraz kreatywności, przedsiębiorczości, umiejętności pracy w grupie, wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Ma na celu zachęcać
i motywować uczniów do wypowiadania się przed publicznością i podejmowania inicjatyw.
Uczniowie:
– rozwijają zainteresowania,
– kształtują relacje rówieśnicze,
– rozwijają kompetencje komunikacyjne,
– pracują według planu
– angażują się w pracę w grupie,
– podnoszą samoocenę – poznają swoje możliwości i umiejętności.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA "Healthy lifestyle - o promocji zdrowego stylu życia po angielsku"
Innowacja ma na celu rozbudzenie zainteresowań uczniów zdrowym stylem życia i odżywiania w połączeniu z rozwijaniem umiejętności językowych w języku angielskim. Ma ona uwrażliwić uczniów na jakość przygotowywanych posiłków, uświadomić im, jak ważne jest zdrowe odżywianie oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Dzięki tej innowacji uczniowie poszerzą słownictwo o wyrażenia w języku angielskim związane z przygotowywaniem posiłków oraz nazwami składników, będzie to również okazja do swobodnej rozmowy z nauczycielem i rówieśnikami. Ma ona również zachęcać i motywować uczniów do rozwijania umiejętności takich jak: kreatywność, umiejętność współpracy, myślenie twórcze, komunikatywność. Stosowane różnorodne metody aktywizujące i środki dydaktyczne ułatwią zapamiętywanie struktur i zwrotów językowych, będą kształtować twórcze myślenie i odpowiednie postawy prozdrowotne.
Podczas zajęć uczniowie doskonalą umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, bardzo duży nacisk jest kładziony na komunikację w języku angielskim. Podczas zajęć dominuje praca w grupach.
Uczniowie poszerzą zakres słownictwa w języku angielskim, rozwiną umiejętności komunikacyjne, ale również zapoznają się ze zdrowym stylem życia i odżywiania.
Agnieszka Wilusz-Such
INNOWACJA PEDAGOGICZNA “BIOLOGIA JEST COOL”
“Biologia jest cool” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach V – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk biologicznych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy biologicznej poprzez różnorodne metody pracy.
Wprowadzona innowacja oprócz pogłębiania wiedzy z zakresu biologii rozwija także umiejętności językowe – zawiera treści w języku angielskim. Wprowadzone na lekcjach elementy dwujęzyczności sprawiają, że proces uczenia staje się bardziej interesujący, a materiał przedmiotowy bardziej przystępny dla ucznia.
Niniejsza innowacja wpływa na rozwijanie zainteresowań uczniów oraz podnoszenie motywacji uczniów do nauki. Daje szansę na zdobycie nowej wiedzy w zakresie słownictwa, a także okazję do podzielenia się z swoimi zainteresowaniami.
Magdalena Misztal
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „NIEZWYKŁY ŚWIAT CHEMII”
“Niezwykły świat chemii” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach VII – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy chemicznej poprzez różnorodne eksperymenty.
Innowacja pedagogiczna pozwala uczniom lepiej zrozumieć zjawiska i reakcje chemiczne, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym. Uczniowie mogą rozbudzić w sobie dociekliwość poszukiwania rozwiązań problemów badawczych. To także okazja do utrwalenia zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności.
Niniejsza innowacja pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów, którzy wykazują ogromne zainteresowanie zajęciami laboratoryjnymi z chemii.
W ramach innowacji odbywają się także warsztaty dla młodszych uczniów.
Magdalena Misztal
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „eMOCje - moja MOC"
„eMOCje – moja MOC” – to dodatkowe zajęcia warsztatowe dla uczniów klas II i III, którzy raz w tygodniu spotykają się z psychologiem szkolnym, by wspólnie podróżować po świecie emocji. Celem spotkań jest rozwijanie kompetencji społeczno – emocjonalnych.
Zajęcia obejmują m.in.:
– naukę o emocjach (czym są emocje, jak rozpoznawać i różnicować emocje),
– dzielenie się swoimi przeżyciami z grupą,
– ćwiczenia dotyczące wyrażania emocji w sposób konstruktywny (poznawanie różnych sposób reagowania);
– poszukiwanie skutecznych i nieagresywnych zachowań w odniesieniu do odczuwanej złości i gniewu;
– poznawanie i nabywanie umiejętności panowania nad swoim ciałem oraz uczenie się wprowadzania je w stan relaksacji i odprężenia;
– odkrywanie świata wartości.
Sylwia Szczyrska – Płatek
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „USPRAWNIANIE PRZEZ DZIAŁANIE"
W naszej szkole od 2019 roku prowadzona jest innowacja: „Usprawnianie przez działanie”, na której m.in. wspomagamy rozwój uczniów, rozwijamy wrażliwość artystyczną, budujemy poczucie własnej wartości oraz usprawniamy motorykę małą.
W tym roku szkolnym w ramach zajęć plastycznych bierzemy udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym: Kreatywne Prace Plastyczne.
Wioleta Gomułka
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z ELEMENTAMI ROBOTYKI - „Budowa i programowanie interaktywnych, zmotoryzowanych robotów-modele Lego”
Niniejsza innowacja prowadzona jest od 2018/2019 roku.
Główną przyczyną opracowania tych działań była potrzeba rozwijania pasji i zainteresowań ucznia. Innowacja ma na celu pobudzenie wyobraźni i kreatywności chłopca. Ma ona także ćwiczyć logiczne myślenie, zachęcać i motywować ucznia do działania oraz ćwiczyć koordynację wzrokowo-ruchową.
Na zajęciach wykorzystujemy:
– Lego Wedo 2.0;
– Lego Boost;
– Laboratorium Kodowania- Robo Maker;
– instrukcje budowy robotów;
– Lego Mindstorms.
Wioleta Gomułka