INNOWACJA PEDAGOGICZNA „BIOLOGIA JEST COOL”
“Biologia jest cool” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach V – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk biologicznych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy biologicznej poprzez różnorodne metody aktywizujące.
Niniejsza innowacja wpływa na rozwijanie zainteresowań uczniów oraz podnoszenie motywacji uczniów do nauki. Daje szansę na zdobycie nowej wiedzy w sposób praktyczny, a także okazję do podzielenia się z swoimi zainteresowaniami.
Wprowadzona innowacja oprócz pogłębiania wiedzy z zakresu biologii rozwija także umiejętności językowe – zawiera treści w języku angielskim. Wprowadzone na lekcjach elementy dwujęzyczności sprawiają, że proces uczenia staje się bardziej interesujący, a materiał przedmiotowy bardziej ciekawy dla ucznia.
Magdalena Misztal



INNOWACJA PEDAGOGICZNA „NIEZWYKŁY ŚWIAT CHEMII”
“Niezwykły świat chemii” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach VII – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy chemicznej poprzez różnorodne eksperymenty.
Innowacja pedagogiczna pozwala uczniom lepiej zrozumieć zjawiska i reakcje chemiczne, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym. Uczniowie mogą rozbudzić w sobie dociekliwość poszukiwania rozwiązań problemów badawczych. To także okazja do utrwalenia zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności.
Niniejsza innowacja pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów, którzy wykazują ogromne zainteresowanie zajęciami laboratoryjnymi z chemii.
Magdalena Misztal



INNOWACJA PEDAGOGICZNA „POMYSŁY NA ZMYSŁY”
„Pomysły na zmysły” – to zajęcia dodatkowe dla chętnych uczniów klas IV – V, którzy raz w tygodniu spotykają się z psychologiem i pedagogiem szkolnym, by wspólnie poznawać świat wieloma zmysłami w kreatywny sposób.
Głównym celem spotkań jest umożliwienie dzieciom spędzania czasu pozalekcyjnego w ciekawy i twórczy sposób rozwijający ich uzdolnienia.
Podczas zajęć dzieci mają okazję do:
– rozwijania wyobraźni realizując różne zadania wieloma zmysłami;
– budowania pewności siebie oraz samodzielności;
– realizowania swoich pomysłów;
– stymulowania wszystkich w trakcie różnorodnych zabaw;
– podniesienie poziomu kompetencji społecznych, umiejętności współpracy;
– uczenia się sposobów radzenia sobie ze stresem i napięciem nagromadzonym w trakcie dnia.



INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SŁÓWKO TYGODNIA”

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „MATEMATYKA NA PLANSZY”
Innowacja pedagogiczna „Matematyka na planszy” będzie realizowana w klasach V i VI.
Głównym celem innowacji jest rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów poprzez korzystanie z matematycznych zabaw i gier planszowych oraz potrzeba pokazania, że nauka matematyki może być przyjemna i odbywać się poprzez zabawę. Program przewiduje zajęcia matematyczne, na których dzieci grają w znane gry, w tym planszowe, przygotowują własne gry lub korzystają z propozycji nauczyciela.
Gry planszowe usprawniają percepcję, myślenie, uczą radzenia sobie z niepowodzeniami i porażkami. Uczą postawy koleżeńskiej, cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry, uświadamiają uczniom potrzebę współdziałania
i podporządkowania się interesom grupy. Taka forma zajęć wpływa na doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie uwagi i skupienia, wyobraźni, uczy samodzielności
i samokontroli.
Ewa Żywiec

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „mp3 – szkolne radio, czyli gracja w artykulacji”
Adresatami innowacji są uczniowie klas I – VIII, zajęcia innowacyjne odbywają się w formie zajęć dodatkowych i edukacyjnych. Celem jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem szkolnego radia oraz kreatywności, przedsiębiorczości, umiejętności pracy w grupie, wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Ma na celu zachęcać
i motywować uczniów do wypowiadania się przed publicznością i podejmowania inicjatyw.
Uczniowie:
– rozwijają zainteresowania,
– kształtują relacje rówieśnicze,
– rozwijają kompetencje komunikacyjne,
– pracują według planu
– angażują się w pracę w grupie,
– podnoszą samoocenę – poznają swoje możliwości i umiejętności.

