WITAMY NA OFICJALNEJ STRONIE

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 IM. MARII KONOPNICKIEJ W KROŚNIE

godlo-polski

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „BIOLOGIA JEST COOL”

 

“Biologia jest cool” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach V – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk biologicznych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy biologicznej poprzez różnorodne metody aktywizujące.

Niniejsza innowacja wpływa na rozwijanie zainteresowań uczniów oraz podnoszenie motywacji uczniów do nauki. Daje szansę na zdobycie nowej wiedzy w sposób praktyczny, a także okazję do podzielenia się z swoimi zainteresowaniami.

Wprowadzona innowacja oprócz pogłębiania wiedzy z zakresu biologii rozwija także umiejętności językowe – zawiera treści w języku angielskim. Wprowadzone na lekcjach elementy dwujęzyczności sprawiają, że proces uczenia staje się bardziej interesujący, a materiał przedmiotowy bardziej ciekawy dla ucznia.

Magdalena Misztal

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „NIEZWYKŁY ŚWIAT CHEMII”

 

“Niezwykły świat chemii” to innowacja pedagogiczna realizowana w klasach VII – VIII, która pozwala uczniom odkrywać i rozwijać pasje w zakresie nauk przyrodniczych, a także doskonalić umiejętności praktycznego zdobywania wiedzy chemicznej poprzez różnorodne eksperymenty.

Innowacja pedagogiczna pozwala uczniom lepiej zrozumieć zjawiska i reakcje chemiczne, z jakimi mamy do czynienia w życiu codziennym. Uczniowie mogą rozbudzić w sobie dociekliwość poszukiwania rozwiązań problemów badawczych. To także okazja do utrwalenia zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności.

Niniejsza innowacja pozwala wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów, którzy wykazują ogromne zainteresowanie zajęciami laboratoryjnymi z chemii.

Magdalena Misztal

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „POMYSŁY NA ZMYSŁY”

„Pomysły na zmysły” – to zajęcia dodatkowe dla chętnych uczniów klas IV – V, którzy raz w tygodniu spotykają się z psychologiem i pedagogiem szkolnym, by wspólnie poznawać świat wieloma zmysłami w kreatywny sposób.

Głównym celem spotkań jest umożliwienie dzieciom spędzania czasu pozalekcyjnego w ciekawy i twórczy sposób rozwijający ich uzdolnienia.

Podczas zajęć dzieci mają okazję do:

– rozwijania wyobraźni realizując różne zadania wieloma zmysłami;

– budowania pewności siebie oraz samodzielności;

– realizowania swoich pomysłów;

– stymulowania wszystkich w trakcie różnorodnych zabaw;

– podniesienie poziomu kompetencji społecznych, umiejętności współpracy;

– uczenia się sposobów radzenia sobie ze stresem i napięciem nagromadzonym w trakcie dnia.

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SŁÓWKO TYGODNIA”

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „MATEMATYKA NA PLANSZY”

Innowacja pedagogiczna „Matematyka na planszy” będzie realizowana w klasach V i VI.

Głównym celem innowacji jest rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów poprzez korzystanie z matematycznych zabaw i gier planszowych oraz  potrzeba pokazania, że nauka matematyki może być przyjemna  i odbywać się poprzez zabawę. Program przewiduje zajęcia matematyczne, na  których dzieci grają w  znane gry, w tym planszowe, przygotowują własne gry lub korzystają z propozycji nauczyciela.
Gry planszowe usprawniają percepcję, myślenie, uczą radzenia sobie z niepowodzeniami i porażkami. Uczą postawy koleżeńskiej, cierpliwości, wyrabiają nawyki przestrzegania dyscypliny i reguł gry, uświadamiają uczniom potrzebę współdziałania
i podporządkowania się interesom grupy. Taka forma zajęć wpływa na doskonalenie umiejętności matematycznych, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie uwagi i skupienia, wyobraźni, uczy samodzielności
i samokontroli.
Ewa Żywiec

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „mp3 – szkolne radio, czyli gracja w artykulacji”

 

Adresatami innowacji są uczniowie klas I – VIII, zajęcia innowacyjne odbywają się w formie zajęć dodatkowych i edukacyjnych. Celem jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnych z wykorzystaniem szkolnego radia oraz kreatywności, przedsiębiorczości, umiejętności pracy w grupie, wyszukiwania i selekcjonowania informacji. Ma na celu zachęcać
i motywować uczniów do wypowiadania się przed publicznością i podejmowania inicjatyw.

Uczniowie:

– rozwijają zainteresowania,

– kształtują relacje rówieśnicze,

– rozwijają kompetencje komunikacyjne,

– pracują według planu

– angażują się w pracę w grupie,

– podnoszą samoocenę – poznają swoje możliwości i umiejętności.

Skip to content