WITAMY NA OFICJALNEJ STRONIE

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 IM. MARII KONOPNICKIEJ W KROŚNIE

godlo-polski

Wycieczka klas V i VI do Bochni i Krakowa

7 października uczniowie klasy piątej i szóstej w ramach programu „Poznaj Polskę” koordynowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wyjechali na wycieczkę do Bochni i Krakowa.

Najpierw zwiedzaliśmy najstarszą w Polsce kopalnię soli. Emocje towarzyszyły nam od początku, czyli zjazdu windą ponad 200 metrów pod powierzchnię ziemi. Potem podziemną kolejką wyruszyliśmy na wyprawę w czasie. Cofnęliśmy się aż do roku 1248, w którym odkryto na terenach dzisiejszej Bochni pokłady soli kamiennej, nazywanej białym złotem. W opowiadaniu historii żup solnych naszym przewodnikom pomagali między innymi: książę Bolesław Wstydliwy, genueńscy kupcy, król Kazimierz Wielki i August II Mocny. Dowiedzieliśmy się, że wyraz „górnik” pochodzi od słowa „góra”, które kiedyś oznaczało kopalnię, czym był kierat, jak wydobywano ciężką sól na powierzchnię
i dlaczego w podziemiach wykuto kilka kapliczek.

Następnym punktem naszej podróży był Kraków. Po dotarciu na Wawel zwiedzaliśmy komnaty królewskie, podziwialiśmy piękne arrasy i bogato zdobione kasetony, z których każdy jest inny. Potem udaliśmy się na krakowski Rynek, a  w Sukiennicach mieliśmy okazję kupić drobne pamiątki.